Deense avond

6 maart 2020 - Skive, Denemarken

Afgelopen donderdag moesten wij een avondmaal klaarmaken voor ons en 6 docenten van het Skive college. Dat zijn Paul-Erik (onze praktijk docent), Maren (internationale coördinator), Fie en Amanda (Deens docenten), Hanna (stoffeer docent) en Søren (nog een praktijk docent).

Onze klas werd verdeelt in 3 teams: het team hoofdgerecht, team dessert en team entertainment. Ik zat samen met Lars, Victor en Pepijn in het entertainment team. Dat betekent dat we een half uur moesten vullen met entertainment tussen het hoofdgerecht en het dessert.

Het hoofdgerecht bestond uit traditionele Deense speklappen met aardappelen in peterselie saus. Het dessert bestond uit een lagen taart met frambozenvulling en aardbeien en bosbessen erover.

Wij als entertainment team hadden bedacht om eerst gezamenlijk het Nederlands volkslied te zingen en daarna het Deense volkslied, dit was wel een gepaste opening. Daarna gingen we oerhollandse spelletjes doen zoals spijkerpoepen en koekhappen. Iedereen had het naar zijn zin en het was een hele leuke avond.

1. Kees:
    8 maart 2020