Tweede week

15 februari 2020 - Skive, Denemarken

De tweede week zit er nu weer op. Deze week hebben we verder gewerkt aan het meubel in 3D tekenen in Inventor. We hebben ook met bepaalde machines gewerkt zodat onze docent weet wat we al kunnen. De machines op deze school zijn een stuk ouder dan dat we gewend zijn, daardoor moeten we ook een hoop met de hand instellen. Bij ons op school is het grootste deel geautomatiseerd. Ik vind deze oude machines er een stuk cooler uitzien maar ik gebruik toch liever de nieuwere omdat die veiliger aanvoelen en meer automatischer zij.

Donderdag kregen we voor het eerst Deense les. we moesten ons voorstellen in het Deens en daarna moesten de leraressen zich voorstellen in het Nederlands, dit was best leuk! In de avond zijn we naar een lokale bar gegaan. Bij een speciale bar is er van 21:00 tot en met 0:00 uur onbeperkt drank voor ongeveer 16 euro. Ik had dit niet gedaan omdat ik niet dat bedrag uit die drie uur kon halen, maar ik heb wel gewoon Deense biertjes op zoals Tuborg en Carlsberg, erg lekker! Het was weer een erg gezellige avond.

Van 't weekend zijn er geen wilde plannen. Gewoon een beetje film kijken en spelletjes doen.

1. Marianne Rombouts:
    15 februari 2020
    Ha, Joost.
    Wat leuk weer een verslagje van jou. We waren nl erg benieuwd naar de tweede week.
    Vanmiddag waren we nog even op de verjaardag van Lisanne en zagen we dat leuke, schattige kastje naast de piano staan! Echt super cool met die pootjes! Mocht je het ooit wegdoen, wil ik het graag overnemen....vind het zo leuk kastje!!
    Weer een goede week toegewenst en graag tot horens in het volgende weekverslag.
    Grt, jos en Marianne
  2. Lily brouwers:
    16 februari 2020
    Hey joost,
    Volgens mij heb je het wel naar je zin!
    Geniet van deze tijd ,want die is weer zo voorbij.
    Gisteren ben ik even bij verjaardag van lisanne geweest.
    Heel gezellig maar een beetje te druk voor oma dus camiel heeft me om half zes teruggebracht naar de revalidatie.
    Wel fijn om weer even andere mensen te zien.
    Doe je best en geniet,gr.oma
  3. Marleen:
    16 februari 2020
    Hoi Joost. Ik vind het zo leuk dat je het naar je zin hebt op school. Dat je de juiste keus hebt gemaakt met je opleiding. Jeetje man wat maak jij veel moois. En nu 10 weken in Denemarken, echt leuk om je reisblog te lezen en zo met jou mee te kijken. Geniet van deze stageperiode ik hoop dat je veel nieuwe dingen leert maar ook dat je t leuk hebt daar.
    Groetjes Marleen
  4. Joost Lambregts:
    24 februari 2020
    Hoi Marleen, wat leuk dat je ook mee leest! Dit is een super toffe ervaring die het zeker waard is om te delen!